Gebruik Aalsmeerbaan

Van de voorzitter van de stichting SWAB:

"Nu ook veel klachten onder de Aalsmeerbaan". Nadat het bureau Helios (UK) in zijn second opinion onderzoek concludeerde dat slechts 71% van de vluchten via de Buitenveldertbaan verklaarbaar zijn, neemt nu ook Ir. Geudeke (CROS bewonersvertegenwoordiger Uithoorn, die nog wèl aan de Alderstafel zit, in tegenstelling tot BLRS - de koepel van 18 Platforms waarvan de SWAB lid is), de handdoek terecht op tegen teveel vluchten juist op gevoelige tijden. Jammer dat hij dat in 2008 niet deed. (Ook toen al vond hij het nieuwe stelsel VVA erg slecht, maar stemde destijds wel in met het Eindadvies van de heer Alders).

Citaat Geudeke: "Als ik het scherp stel is voor wat betreft verschuiving van hinder naar het gebied van de Aalsmeerbaan de incidentele perversiteit van het oude stelsel vervangen door een structurele perversiteit".

Dit zijn wij zeer met de heer Geudeke eens. Het is de SWAB overigens een raadsel waarom een al zwaar belast gebied als Aalsmeer, nog eens met 70% zou moeten groeien. (NB De Aalsmeerbaan betekent ook overlast te Amstelveen-Zuid en Westwijk). Ik vroeg de heer Alders op 25 april 2012 te Aalsmeer: "Waarom dit zo moet, of dat wel verantwoord was...."

Hij reageerde bot: `Dan moet u te Den Haag zijn`. De SWAB zal dit in de Tweede Kamer aankaarten.

Voor 1 mei 2014 zou de heer Alders in opdracht van de Staatssecretaris de weeffouten in het VVA stelsel dienen te repareren. Wij zijn daar nog zeker niet gerust op.

Jan Griese, voorzitter stichting SWAB.

De Notitie van de heer Geudeke van 24 januari 2014 vindt u in de bijlage.